donderdag 18 februari 2010

ZWITSERLEVEN

Okay, we zijn binnen!! Ik ga mijn baan opzeggen en we verkopen de hele teringzooi, we gaan er vandoor. Nee, niet de staatsloterij, de Zitserse loterij deze keer! We werden vanmorgen gebeld vanuit Zurich met de mededeling dat we bij de eerste 100 prijswinnaars zitten. Jawel!! De man begon als een machinegeweer zijn text op te dreunen. “Kunt u nog een keer duidelijk uw naam zeggen?” klonk het in de hoorn. Dat is klaar dacht ik en gelijk ging mijn fantasie op de loop en mijn ideale vervoermiddel kwam in mijn gedachten…


Leuk ding hè? Een DHC2 Beaver op floats, met zo’n fijne ster ervoor. Later, als de machine aan zijn uren zou zijn, zou ik kiezen voor een PT6 turbine, derated naar 850PK, zat genoeg voor zo’n klein opdondertje niet waar?

WAKE UP AND SMELL THE THORNS!!

Ingrid probeerde de man te onderbreken, hij wist echter van geen ophouden. “Hallo meneer, mag ik even wat vragen?” terwijl die gast gewoon doordreunde. Er zou toch niets met onze telefoon aan de hand zijn? NEEEE, Niet op DIT moment!!! Net nu we op het punt stonden de slag van ons leven te slaan. Hij begon een aantal prijzen op te noemen: “Nee mensen, het gaat hier niet om een balpen, het gaat om huizen, een BMW Z4, laptops, onroerend goed, een mercedes!!”

DAT had ie nou niet moeten zeggen.

Nu wist ik 100% zeker dat de man mij niet kent. Als ik mercedes wil rijden dan bel ik wel een taxi niet waar? Kappen maar Ingrid, het is weer oplichters werk. Daar was ze zelf ook al achter, die heeft een gezonde dosis achterdocht aan boord, en de nodige intuïtie. Na het douchen even internet opgedoken en ja hoor, Zwitserleven spant een zaak aan tegen deze club die hun naam gebruikt en alles schijnt te tapen, zodra je je naam gezegd hebt (en duidelijk herhaald) schijnt het bandje door te gaan met allerlei vragen en besluit met de vraag of je even je giro/banknummer wilt geven en toestaan dat je €29,- overmaakt dan kan je prijs naar je toe gezonden worden.

Yeah right!

Ik zeg, zend een peloton in feldgrau gestoken mannen naar die gasten die daar achter zitten en argeloze mensen bedonderen, ik kan er zo een stel aanwijzen die er met boter en suiker in zouden gaan als ze op deze manier aangesproken zouden worden, de lamzakken!! Nee, als je op die manier aan de kost moet komen dan heb hier recht op:

40SW hollow point mushroom
hollow point man stopper

Zo’n fijne hollow point, die vervormd prachtig zodra die het doel raakt en ploegt dan ongecontroleerd rond om zoveel mogelijk schade te veroorzaken. Ik klink hard vind u? Denk eens aan al die naïevelingen die de Sjaak zijn omdat ze toestemming gaven en nu met de financiele brokken zitten.

.308 is een prachtkaliber!

1 opmerking: