donderdag 25 februari 2010

NEKSCHOT?

Ik kreeg een mailtje van een oud-collega met een filmpje van een gast die grap uithaalt met een bus. Het is een fake-filmpje (de making staat er onder, knap in elkaar gezet trouwes) Maar goed, deze gekke lui bestaan ook in het echt:



The making of:



Ik vroeg mij af, wat moet je nou in het echt met zo'n kerel, àls je hem al pakt. Wat voor straf moet je daar voor geven. Ik bedoel, je zult toch een keer een voorbeeld moeten stellen lijkt me, zijn we dan gek aan het worden met elkaar? Is het dan afwijkend dat ik aan een nekschot denk? Kijk, deze is wel echt:



DIE gast moet je onmiddelijk opknopen!

Oké, ik weet het, ik was in mijn tijd ook geen lievertje, mijn ouders kregen regelmatig buurmannen op bezoek omdat hun nazaat bijvoorbeeld zo lief was geweest oude kranten in hun tuin te kiepen (ik werd moe en wilde de doos kwijt).

Beloning: Een trap voor mijn reet en opruimen die troep!

Of met een steen de kofferbak van de Ford 17M van opa ‘wassen’(ik was toen 3 jaar) let wel, de wagen was twee weken oud... Of zand tegen wasgoed van oma Koops gooien, het is echt een godswonder dat ik de kans gekregen heb om ouder te worden denk ik nu wel eens. Maar dit soort geintjes uit die filmpjes, nee, ik kan er echt niet bij. Je hebt ook van die gasten die machinisten de stuipen op het lijf jagen door nog nèt over te steken, nog even zwaaien en dan een stap opzij. Ongelooflijk, knoop ze vast op een stuk rail en laat de aanstormende trein net ervoor door een wissel gaan, kijken wie er dàn bagger schijt!

Een dan de gast die met een laserlamoje op AWACS kisten richtte en de vliegers in de ogen scheen, vrijgesproken want de rechter achtte niet bewezen dat hij kwaad in de zin had.

WTF!

Wat ben je nou aan het doen man! Waarom... die vraag zal wel nooit beantwoord worden. Vaak zijn die sukkels net in staat hun kont af te vegen maar nadenken, ho maar. Hier nog zo’n aparte:



Kijk, dat die gast zichzelf naar de haaien jaagt en het leven kennelijk niet waardeert moet ie zelf weten, maar denk ook eens aan de mensen die hem bij elkaar moeten vegen als het misgaat. Onbegrijpelijk.

Of ben ik de enige die het niet snapt...

2 opmerkingen:

  1. He Gert,

    Ja, wat moet je met zulke gasten? Je titel zeg genoeg denk ik!
    Ik ben machinist bij Nsr en je moet dit soort dingen niet te vaak mee maken want dan ben je vroeg grijs!
    "Volwassen" types die onder de gesloten bomen doorgaan bij dubbelspoor en dan heel leuk zeggen: er komt toch niets aan.....
    Ergernis heb ik allang achter mij gelaten anders word je niet oud in dit beroep.

    Het was weer een leuk verhaal, doorgaan.

    Gr. Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn puber is onlangs voor 60 euro bekeurd omdat hij nog even snel over stak over een overweg terwijl de AHOB's dicht waren! En ik heb geen meelij! Stout!

    Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen