dinsdag 9 februari 2010

DRANGHEK

Heb het al eens vaker aangehaald, ik krijg veel van die doorstuur mailtjes, u zult dat vast herkennen. Oké, een hoop crap maar af en toe ook leuke dan wel opmerkelijke stukjes werk, powerpoint presentaties die door mensen in elkaar gezet worden, dit alles over uiteenlopende onderwerpen, van het panama kanaal tot de virtuele jukebox. Voorbeelden van de afdeling sh*t zijn natuurlijk die bullshit dingen die je moet doorsturen, want anders krijg je een hoop rampspoed over je heen, of al je vriendschappen worden verbroken, dat werk. Oh ja, en die van die nieuwe flitspalen die her en der geplaatst worden, let u wel op mensen? Ze zijn echt onzichtbaar hoor, kijk maar bij de Punt, hectometerpaal 103.4 Onzichtbaar… klopt.

Ze staan er namelijk niet!

Welke lamzak heeft dat soort opruiende sh*t in elkaar gezet. Dat kreng zwerft al jaaaaren rond in de cyberwereld en er zijn nog steeds mensen die het braaf en gedwee doorsturen. Postcard from Hallmark, ook zo’n irri ding. Ik ken trouwens een onwetende die de link wel opende en katsjinggggg een jodelend virus op de PC. Maar goed, dat was toen even hot, als je dat NU nog niet weet dan zeg ik:

Onder welke steen heb jij de laatste tien jaar gelegen?

Nu kreeg ik er eentje die toch wel alles sloeg. Een epistel over goede doelen en de instellingen die daarmee te maken hebben, de jaarsalarissen van de bestuurders erachter. Dat is toch niet te geloven. Nee, ik doel niet op die salarissen, ik bedoel diegene die dat ding in elkaar gezet heeft. Oké, het is wellicht een schande dat het zo is als het is (die gasten verdienen wellicht teveel, of moet ik zeggen krijgen teveel) maar ik vind het toch wel erg ver gaan om de verdiensten van mensen maar gewoon rond te gaan sturen, hebben dat soort gasten (die zo’n PPS in elkaar zetten) nog nooit gehoord van de uitspraak dat het hun niks slechter gaat als het een ander beter gaat? Ik vind dat raar. Ga dat dan ook doen! Nee, daar hoor je ze niet over, lekker overal tegenaan trappen maar jezelf eens ontwikkelen ho maar! Lekker PPS-jes in elkaar blijven zetten sukkels, ik druk wel op het witte kruisje!

Ik kan me persoonlijk meer opwinden over het feit dat hier in Drachten een weg blauw werd geschilderd voor een krappe €40.000,- terwijl (bij wijze van spreken) aan diezelfde weg de voedselbank resideert. Kijk, DAT vind ik schandalig!

Smurf die weg even!


Water is leven


Nee, dan kun je beter straatmuzikant worden, beetje tjoengelen op een gitaar of een versleten harmonica en de eurootjes lekker belastingvrij binnenharken, die pet past mij wel. Hier bij de C1000 staat ook zo’n ventje, of liever gezegd, zit. Ik groet hem en denk ‘verrek, die vent KEN ik…weet zo even niet meer waarvan. Ik vertel het aan Ingrid die me voor gek verklaard, “oké, ik ga het hem straks vragen als we weer naar buiten komen”. Inderdaad zeg, bleek dat die gast ook bij de Appie in Paterswolde zit, op donderdag en vrijdag, daar rijdt ie dan in zijn 7-serie naar toe natuurlijk.

De lamzak ;-)

Afijn, over de Appie gesproken, de voetbalplaatjes maffia is weer begonnen maar hier aan het Kiryat Onoplein hebben ze er wat op gevonden. Daar staan de kleine dictators op gepaste afstand van de ingang achter een hekkie:

Zover zijn we dus...

Hoewel, persoonlijk vind ik dat een sublieme vondst. Je werd gewoon gek van dat bedelende tuig die je om die pleurisplaatjes vroegen, nu moet je een takje de koers naar links verleggen en je bent home-free!

Nu nog even een manier verzinnen om die daklozenkrantgast ook achter dat hek te prakken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten