zaterdag 27 februari 2010

BENZ

Ken je dat? Je loopt ergens en je moet ineens… Nee, niet niezen, ik bedoel een grote, een bah doen, doo-doo, #100, drukken, poepen!

Dat komt vaak op een ongelukkig moment, ik bedoel, thuis op je eigen troon zit je het beste natuurlijk, vraag maar aan Al Bundy. Die had een 12 rollen houder en een shotgun, ‘the man has a right to defend his own toilet’, Aldus Al.

Maar goed, terug naar het verhaal. Wij liepen in de woonboulevard op zoek naar een paar andere eetkamerstoelen en ongemerkt kwamen we van de OTAK-VALHALL sferen in een wat luxer gedeelte van de enorme zaak. Ik zag de prijskaartjes kleiner worden en dat is vaak geen goed teken. De meubels kregen langzaam maar zeker een exclusievere vorm en je zag al op afstand dat de materialen stukken beter waren dan de loop-a-like crap van beneden. Rolf Benz bankie, dik 7000 eurootjes, of je de spreekwoordelijke emmer leeggooit. Ik mag daar toch wel graag naar kijken moet ik zeggen, echt prachtige meubelstukken zie je daar staan. Deze clubseats, model 310, ook van oom Rolf:

rolf-benz-chair-310
€2422,- per stuk dan hè?

Oh, u vind ze duur? Wees gerust, ik ook hoor. Als ik geld had... Ja, ik weet het, moet me schamen dat ik me beklaag. Als we zin en tijd hebben kunnen we immers zo een clubkist pakken en naar een zonnig eiland vliegen voor bakkie? Verwent nest.

Zullen ze bij Rolf Benz trouwens de geselecteerde koeien ook achter glad draad houden i.p.v. prikkeldraad, net als bij BMW? Prikkeldraad beschadigd het potentiële leer immers? Afijn, ik dwaal weer af. We liepen dus happy de pappy rond tot Ingrid mij ineens toebeet;

“We moeten hier weg, NU!”

Ik denk, wat is er loosch, heeft ze een belastinginspecteur gezien, of een kennis wellicht die niet erg hoog op de favolijst staat, neen niets van dat. “Ik zag dat ze ging zitten”. Nu viel me pas op dat ze Pipo droeg in plaats van dat ie zelf liep. Ik ben ook zo naïef op dat gebied, als er ooit een kernoorlog ontstaat ben ik waarschijnlijk de laatste die dat door heeft. Ik vroeg wat er aan de hand was maar Ingrid bleef straf doorlopen, ik holde er bijna achteraan. “Kijk dan wat er tussen de staart hangt”…

Oh my god!

Ik keek nog een keer goed. Ja hoor, een verse bolus hing half uit de exit van 'the dogman'. “Pak een zakje” siste Ingrid, ik deed mijn best dat kl#teding af te scheuren maar dat viel me nog niet mee terwijl ik ook nog sukkeldravend mee moest zien te komen, Ingrid hield het tempo er goed in. Buitengekomen het beest in een goot geparkeerd en ja hoor, daar kwam de bruine unit al naar buiten, wat een ding... safed by the freaking bell.

Silke ophalen
Bijna de Rolf Benz bank ondergetuned...

2 opmerkingen:

  1. Hij heeft in ieder geval smaak die malle Pipo van jullie! Dat hem die lol van een exclusief toiletje nou weer ontzegd wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ;-) Als ie nou een bruine bank had uitgezocht, nee, een witte moest en zou het zijn.

    BeantwoordenVerwijderen