dinsdag 16 februari 2010

HOOI

Nou, het is me gelukt, ik heb hem aan, het nieuwe broekkie. En strak!!! Nee, niet dat het strak staat, het zit strak, sjezus. Afijn, herinnert me er alleen maar aan de knop om moet blijven. Vorig jaar was ik 20 kg afgevallen en ik kan u melden dat het fantastisch voelde. In de vakantie ging het regime wat in de soepele modus, het was immer vakantie? Ach Gert, een ijsje, moet kunnen. Pizaatje, lekker hoor. Na de vakantie had ik echter één probleem.

Ik bleef hangen in die mindsetting.

Regelmatig even vliegen en dan neem je natuurlijk een cappuccinoootje, wilt u nog iets erbij? Ja lekker!

'Amelander applepie' the best in the world ;-)
Mjammie…

Dus dan toch maar even aan de bak en flink water drinken en gewoon wat minder vreten, oké, klinkt wellicht wat grof in uw oren, maar dat is de enige manier voor mij om de knop om te zetten. Kappen met die vreterij. Met mij zit het toch met name in het snoepen, ik mag dat graag doen. Droppie erbij, goed voor het zoutnivo man! Mueslireepie, denk aan de suikerspiegel, voor je het weet is ie te laag Gert! Tja, de schranspartijen…
…voor je het weet kun je minder brandstof meenemen in je vliegtuigje. Voor de leken, een vliegtuig heeft een maximaal startgewicht, de ICAO (wereldorganisatie voor luchtvaart) heeft ooit bedacht dat het standaard gewicht voor een man 75 KG is.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

Nou ja, eigenlijk is het om te huilen natuurlijk. Maar goed, zoals ik al zei, een kist heeft een maximaal startgewicht, ook wel logisch natuurlijk, denk maar eens aan die volgevreten duiven die amper loskomen bij de Febo op de grote markt, het is maar goed dat ze daar de ruimte hebben om een aanloop te nemen, afijn, u snapt me wel hè? Iedere kilo die je als persoon meer meeneemt kan er minder aan peut mee, nu snapt u misschien waarom ze daar zo streng op zijn als u naar Canarische weilanden op vakantie gaat. En bedenk dat het enige moment dat je teveel brandstof bij je hebt is, als je in brand staat.

Doet me trouwens weer denken aan dat verhaal van die vrachtkist in India. Die gasten moesten 11 babyolifantjes vervoeren en de beesten waren net gewogen. De loadmaster, (de persoon die verantwoordelijk is voor het berekenen van de gewichten en het beladen van het vliegtuig) rekende uit dat het net kon. De locale dierenverzorger vertelde terloops ook nog even dat er 6 ton aan hooi meemoest. De loadmaster kreeg bijna een stroke en probeerde de verzorger uit te leggen dat dat echt niet mogelijk was omdat het vliegtuig dan uit de lucht zou vallen, als ze überhaupt al airborne zouden komen. “Ah, no problem sir”, antwoordde de indiër;

“They eat it on the way”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten