donderdag 11 februari 2010

EINDELOOS

De winterspelen komen er aan en wat mij altijd weer verbaast is het feit dat sportliefhebbers ALLE vormen van sport volgen. Of het nou schaatsen, tennis, curling, volleybal, snooker, fietsen, hardlopen, kaatsen, tandenstoken, fierljeppen, poolstok hoogspringen, dammen of voetballen is, alles wordt gevolgd, en dat met een fanatieke belangstelling. Eigenlijk een hele irritante eigenschap, dat fanatisme. Je kunt er bv. geen spelletje mee spelen, al is het pictionairy, er MOET gewonnen worden, punt uit! Ik kan daar persoonlijk alleen maar om glimlachen, die drive. Ik heb dat helemaal niet, wat kan mij het nou een reet bommen of ik verlies met mens erger je niet… lekker belangrijk. Maar voor die gasten is verliezen hetzelfde als doodgaan.

Heeft ook wel een beetje raakvlak met hoe sommige gasten autorijden. Oké, ik heb me ook wel eens misdragen en ik scheld ook regelmatig op andere weggebruikers (mijn stelregel, als je in de auto zit scheld je op de fietsers, als je op de fiets zit dan scheld je op de automobilisten, ik ook!) maar dat opgenaaide gedrag, dat vind ik heel apart. Alfa rijders bv. volgens mij het schoolvoorbeeld van fanatisme, heel voorstelbaar want ze moeten wel als de brandweer gas geven, ze weten immers nooit wanneer het materieel ze weer in de steek laat niet waar?

Toen ik nog een 320 coupé had merkte ik regelmatig dat deze wagen competitie opwekte, met name bij de bovenstaande groep. De wagen had een M-onderstel (35mm lager dan de standaard coupé) en 17inch ACSchnitzer wielen, het ding lag als een strijkijzer op de weg, zolang het maar niet vroor kon ik er alles mee ;-) Vooral veel bekeuringen verzamelen. Ik zou er een kamer kunnen behangen, met de gele briefjes… Maar hij reed als een straaljager.

Later kocht ik een 523i, hele fijne wagen en ook die wilde wel weg, hij liep de teller uit ;-) Menig alfa rijder mee gefrustreerd. Tja, die beemer tijden ligger al weer een tijdje achter me, tegenwoordig verplaats ik me per VW bus.

Jawel.

Okee, niet sexy, ik weet het, wel makkelijk als één van die gasten weer een lekke band heeft of er iets verhuist moet worden, of al onze shit wat meegaat met de vakantie, je wilt het niet weten wat we meeslepen naar de balkan. Anyway, de bus is natuurlijk geen circuitracer, toch kan ik het af en toe niet laten even mee te trekken met een alfa. De bus heeft een 5 cylinder 2.5 turbodiesel aan boord en met name de eerste meters zijn vaak verrassend voor de argelozen, leuk om bv. in de twee op te trekken, daar valt in het begin niet tegen te schakelen voor de frusties ;-) Die koppen zijn onbetaalbaar, die zou ik eigenlijk ook moeten kunnen vastleggen, mooi fotosetje in de verzameling.

No offence Sandy ;-)

Oh ja, nog even terug naar de sport. Heeft u de marathon op natuurijs op het zuidlaardermeer gekeken gisteren? R-E-S-P-E-C-T voor deze mannen (en dames ook natuurlijk) maar met name de race van de mannen heb ik gevolgd. Wat mij met name opviel was het commentaar van de heren verslaggevers. Het spreekwoord ‘de beste stuurlui staan aan wal’ was weer volledig van toepassing wat mij betreft. Man man man, wat een load of crap slaan die gasten eruit. En werkelijk aan één stuk doorlullen, ongelooflijk dat iemand dat kan! Ohne ende ging het door. Een fractie uit het commentaar:

Jamensenhetiseenslijtageslagkijkdantochhetisechtheelerglogischdatjeevenjebenemoetstrekkenendatjekrampkrijgtmartijnkromkampjanwillemhuthellingdevriesgaatjevoorjanwillemhuthijkanhetgaatjeweldichtrijdenhetisechtonegelovelijkhoehiergeredenworddouwedevriesdieziterbijhetisfantastischhahahahajamensendatweditzomogenbelevenenjaadangaatereentjeonderuitnatuurlijkwantmetdieverzuringindebenenziejedescheureninhetijsnatuurlijknietmeeraltescherpenmetdiesneeuwjachtindeogenishetslechtziendamesenherengeertjanvanderwalchapeaugeweldighoediejongenrijdtalszesamensmeltendanziejenietmeerdatereentjeweggeredeniswierijdhetgatdichtishetariebekkerniemandweethetneeniemandweethethetisechtongelovelijkzekomenbijelkaarzekomenabsoluutbijelkaardiemoetgaandemarerenermoetiemandgaandemarerendouwedevriesrijdhetgatnietdichtwegaanintussennaardelaatsterondeikvindhemnieteenergsterkeindrukmakenmaarwatdouwedoetisechtgeweldigwateenbeervaneenventopgeblazenmotorergaateentjeafhetgaatgewoonnietmeerkijkditiseendemaragevandouwedevriesmartijnkromkampziethetookwelhetisechtniettegelovenzospannendwijzittenophetpuntjevanonzestoelmensenhetisechtniettegelovenneemensenhierstaatdeoermensopindeschaatsenrijdernog500meterendangaatdebelvandelaatsterondehetlijktallemaalzomakkelijkmaardatishethelemaalnietjemoetgelijdelijkaanhetgatdichtrijdendouwedevrieskijktevenonderzijnschouderdoorenzekeralsjemettweemanbentdanisdeslaggeslagenjorritbergsmaendouwedevriesbijtenbijtenbijtenbijtenbijtenbijtenbijtenbijtenbijtenbijdouwedevrieszagjenogacceleratiemaarbijdezejongenskomterniemanmeerbijmaarwegaanonsnufocussenopdetweekoplopersnogeenhalverondemensenendanzullenwehetwetenjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevriesjorritbergsmadouwedevrieselkmomentkanereentjegaandemarerenofzegaansamende100meterinkijkkijkkijkkijkkijkkijkkijkdouwewatisdemaninvormdouwedevriesdouwedevriesdouwedevriesdouwedevriesdouwedevriesdouwedevriesdouwedevriesdouwedevriesjajajajajajajajamenseneenslijtageslagjorritbergsmadouwedevriesalseentijgeralseenluipaardwieishetsnelstewieishetsnelstejorritbergsmagaatvooropdouwedevrieskomternietoverheendouwedevrieskomternietoverheendouwedevrieskomternietoverheendouwedevrieskomternietoverheendouwedevrieskomternietoverheendouwedevrieskomternietoverheenenjorritbergsmagaatdehelvanzuidlarenwinnedamesenherenjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritjorritbergsma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!uitoldeboorndemaniseengrootskampioenalsergeen11stedentochtisdanisditdehelvanzuidlareneenprachtigkampioenschaphebbenwegezieneenprachtigkampioenschaphebbenwegezieneenprachtigkampioenschaphebbenwegezieneenprachtigkampioenschaphebbenwegezien…

Ik ben kapot...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten