dinsdag 2 februari 2010

TRICO

Het is een soort open deur dat je beter naar iets ontspannends kunt kijken vlak voor dat je slapen gaat niet waar? Geen zware kost of veel te spannende (politie) films, het beïnvloed de slaap negatief. Zo ook het nieuws, mijd het gewoon tegen het einde van uw avond. Ik weet natuurlijk niet hoe laat u slapen gaat, bij mij is dat meestal zo rond half 12 á 12 uur. Meestal kijk ik dan nog even een comedy, hetzij live danwel iets wat ik opgenomen heb, afijn, u snapt de strekking wel nietwaar?

Zo ook gisteravond. Ingrid ging om een uur of half 11 (doet ze meestal) en de boyz liggen dan ook al plat, ik heb dan het rijk alleen. Ik denk, ik ga nog even Friends kijken, al tig keer op TV gezien natuurlijk, maar goed, ik blijft het toch erg leuk vinden. Nu is het zo dat als je de HDD recorder aanzet, altijd het kanaal van de laatst opgenomen zender in beeld komt, u herkent dat wel hè? Hij stond kennelijk nog op het pulpkanaal, in de volksmond beter bekend als SBS6. Die gasten hebben feilloos het imago van RTL overgenomen, RTL zendt tegenwoordig betere programma’s uit dan SBS6, ja u leest het goed, zo ver wil ik wel gaan met mijn uitspraken.

Waar had ik het nou over? Oh ja, de recorder, daardoor kwam dus ‘Hart van Nederland’ op mijn netvlies terecht, het programma waarvan ze wat mij betreft de naam veel beter kunnen veranderen in ‘komkommertijd’. Wat die lui daar op de redaktie uitspoken, ik weet het niet, maar nieuwsberichten verzamelen hoort kennelijk niet tot hun kerntaken. Ik zag ‘die twee’ weer achter de desk zitten, ik ken de namen niet want ten eerste zijn ze veel te moeilijk (hebben ze ook een patent op om hun omroepsters te selecteren op de meest tongbrekende namen) plus het feit dat ze ongeveer eens per week wisselen qua personeel, ik begin er niet meer aan. Vertellen ze toch met een lachend gezicht over het feit dat ‘de onderbroek van Jan Peter Balkenende €65,- opgeleverd heeft op een veiling van de VVD en nu in het trotse bezit is van een VVD raadslid Daniëlle van Wijngaarden, dit alles om de partijkas te spekken...

Kijk, het feit dat je over de onderbroek van de premier gaat vertellen in je (lijkt mij toch) erg kostbare zendtijd, ben je dan niet officieel rock-bottom geraakt als nieuwsrubriek? EN DOE DAN OOK EENS JE HUISWERK!! Ik duik het web op en zie gelijk al bij HP de tijd dat het anders in elkaar zit: Niet raadslid Daniëlle van Wijngaarden - zoals eerder gemeld - is de nieuwe eigenaar van het ingelijste stuk textiel, maar campagneleider Hans Buytelaar. Dus dan lever je al crap als nieuws en dan blijkt het ook nog eens niet up-to-date te zijn, Om over het onderwerp dan nog maar even te zwijgen.

Pinnochio aan het woord...

Tja politiek... ik moet altijd lachen als ik mensen hoor en zie die daar zo bevlogen in zijn. Vriend van me maakt zich er ook altijd zo druk om. Wanneer zullen mensen toch eens inzien dat democratie niet bestaat? Het geld regeert, geloof mij nou. En iedereen maar denken dat ze invloed hebben, hou toch op. Als ik dan lees waar we politiek gezien aangekomen zijn:

HP de tijd: Een VVD-lid dat aan huis komt koken heeft 500 euro opgeleverd. En ook het uurtje praten met Mark Rutte was een uitschieter met 150 euro. Pronkstuk was natuurlijk de onderbroek van JP. Daar hebben we de landelijke pers mee weten te halen. Het CDA kon daar de humor niet van inzien. Van de week belde er een advocaat. Zijn vraag: houdt u rekening met juridische stappen?

Ik had het beter niet kunnen zien zo vlak voor het slapen gaan. Die twee geiten van ‘Hart’ lieten namelijk ook een foto van de enorme witte trico tent zien, verwonderd me wat JP betreft dan weer niet dat hij dáár in rondloopt, wat een ding man. Het gevolg was wel een onrustige korte nacht en het feit dat ik dit nu zit te tikken.

Het is net kwart voor 6 geweest...

1 opmerking:

  1. Trendsetter die man! Lekker goedkoop stuk tricot bij de Zeeman! 2,79! Laatst een voor manlief aangeschaft, compleet met gulp. Om de kinderen te plagen die hun broek op de knieën dragen om maar goed het Björn Borg randje te laten zien...

    Vraag van onze dochter (14): Papa, waar is die zak voor? Is dat voor je mobiel of zo?
    Nee, liefje, dat is een gulp...

    groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen