woensdag 24 februari 2010

DOOR ROOD!

Mensen die mij een beetje kennen weten dat sport net zo bij mij hoort als een flux-valve bij Bonnie st. Clair, ja, die vergelijking durf ik rustig te stellen. Als u niet weet wat een flux-valve is, check dat dan even op google.

Sport... oké, wellicht niet helemaal mijn ding, maar ik heb er wel een mening over. U voelt wel aan waar ik naar toe ga denk ik zo?

Ik denk, ik duik vóór de laatste 10 KM mijn bed in, ik had al de hele avond een vleugje koppijn en vandaag weer een vroege dienst (wekkertje 05:15) dus ik kijk de golden ten wel vanuit mijn nest. Ik denk dat er wat mij betreft maar één woord bij die wedstrijd past.

Ongeloof...

U heeft het gezien neem ik aan? Zo niet, ga dan even kijken op het web wil je? De verklaring van Gerard Kemkers: "Ik ben druk bezig om iets op te schrijven, op dat bordje, ik kijk weer terug en ik zie Sven helemaal aan de buitenkant zitten, dus ik krijg hem naar me toe en denk: hij moet naar de binnenbaan."
"Hij blijft erg lang daar, dus ik kijk nog een keer naar Skobrev, die achter hem zit, ik zie hem in de binnenbocht. Ik dacht: Skobrev gaat naar de buitenbaan, dan moet Sven naar de binnenbaan en dat schreeuw ik tegen hem."
"Dat gebeurt in een split second. Meer kan ik er niet van maken. Het mag gewoon niet gebeuren en die verantwoordelijkheid ligt bij mij."


Tja, FUBAR! Dat is het. Wat een major f#ck-up! Deze gaat in het rijtje onvoorstelbare flaters, net als van de Duim die over een vogelpoepje uitgleed of nog een ronde moest en het niet door had, maar goed, dat lag dan nog aan hem zelf. Hier kan een topsporter en klasbak, die Kramer is naar mijn mening, niets aan doen, hij is gewoon opgekloot. Klasse en diep r-e-s-p-e-c-t voor zijn reactie in de catacomben, ik had de hele tent verbouwd denk ik. Sjeez man, wat een afloop. Ik denk dat je als coach dan toch iets anders moet gaan doen, als je zo de fout in gaat. Ik denk dat dit te vergelijken is als een machinist die door rood gaat.

rood sein

Of een verkeersleider die twee kisten op elkaar af stuurt… Oké, ik weet het, ik kan dat allemaal makkelijk roepen van achter mijn laptopje, ben ik met u eens, maar die man wordt wel betaald om op te letten. Wat een pipo...

Over pipo’s gesproken, die drie musketiers van studio sport na afloop, dat heeft me ook wel geërgerd moet ik zeggen, ik heb het over Veldkamp, Visser en Smeets, waarom daar trouwens 3 van die gasten moeten zitten is mij ook een raadsel maar swah. Waarom moet je constant doorl#llen over niets, het ging op een gegeven moment (om er nog even een modieuze uitdrukking tussendoor te gooien) helemaal nergens meer over. Raakten ze nog bijna slaags met elkaar daar boven in dat terrarium zeg?

Maar goed, ik ben benieuwd wat er verder met ‘onze’ Gerard gaat gebeuren. Ja, onze. Ik kom immers uit hetzelfde dorp als hij? Sterker nog, we zaten op dezelfde school, net niet in dezelfde klas. Ik heb wel met de man te doen.

Misschien nog meer dan met Sven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten