dinsdag 9 maart 2010

ZON!DAG

Zondagmiddag was het schitterend weer en aangezien we geen echte plannen hadden maar er wel even uit wilden werd de koers naar Lauwersoog gezet. Onnoemelijk vaak overheen gevlogen maar aan de grond ook altijd leuk om even uit te waaien langs de dijk, de D90 ook even mee, sinds lange tijd de zonnekap weer eens op de lens gezet, sjeez wat is fotograferen ineens eenvoudig als er veel licht is…

Zoals ik al verhaalde, op naar het lauwersmeer, autootje geparkeerd aan de dijk en lopen met die hap, ook Jansen had er zin in:

Silke accelerating

Ja, ik weet het, ze heet natuurlijk Silke, maar dit was het idée van een college, als die nog eens een jonge hond zou nemen zou ie hem Jansen noemen, JANSEN, HIERRRRR!! ;-)

En wat was het helder, polaire luchtstroom, altijd goed voor supercondities qua zicht! Ik zat alleen maar jaloers in de lucht te loeren naar de overvliegende kisten, zat ik daar maar! Maar goed, you can’t have it all… Kijk, Ameland West Gat gas drilling rig:

AWG rig

Of je er zo naar toe kunt lopen nietwaar? Wel even de lieslaarsjes aan natuurlijk. Deze gast zal toch wel een vogelaar zijn neem ik aan, veels te koud om lekkere chicks te spotten:

Birdchecker

Even de dijk opgelopen en over de rand gekeken, wat zie ik daar, luchtime! Check dat pak vla op het dak ;-)

Lunchbreak

Gridsje had het ook wel gezien, koud man! Tijd voor een bakkie dus Pipo aangelijnd en wegwezen:

Down down down

Aangekomen in Lauwersoog bleek de koffietent pas over een week te openen dus dan maar even bij een restaurantje aan de havenkop kijken, genoeg fotomomenten! Visje erbij? :

Something fishy...

Ook nog de eerste die-hards gezien, mij nog een beetje te nippy voor de twee-wielert:

Oldschool bikers

En weer die vogelspotters, wat is er toch zo bijzonder aan een paar ganzen:

Focussed

Doet me denken aan een oud-collega die (volgens de overlevering) gek was op ganzen en ze ook telde, hij heette Hans, snel verbastert tot… jawel. Als ie dan op de radar zat en een reflectie zag langstrekken vroeg hij via de intercom of die ze even voor hem wilden tellen. Ja hoor, geen probleem. 34! Nooit een keer gekeken natuurlijk…

Wat voor meuk zal dáár in zitten:

Toxic?

Flink wat kraswerk van verliefde typjes in de signi-havenmarkering (goh, heb ik toch nog wat aan mijn vaarbewijstheorie):

Red 'n white

Zo dicht bij en toch zo ver weg… Schiermonnikoog op de achtergrond, hemelsbreed 3.5 km:

Not long enough

Tja, al met al een prachtdag. Vandaag ziet het er ook weer goed uit, misschien vanmiddag nog even de stad in voor wat plaatjes…
Cheerz!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten