donderdag 4 maart 2010

SHREDDER

Toen ik vanmorgen allejezus vroeg in mijn mailbox keek (ik ben nieuwsgierig van aard dus ik kijk zodra ik afgedroogd ben) zag ik een doorgestuurd berichtje van een oud-collega over de verkeersleiding in Amerika. Daar zou een kind ‘cleared for take-off’ hebben gegeven via de freq. Van JFK toren.

Het bericht:

When does cute not cut it?

A child, or even two, clearing airliners for takeoff from John F. Kennedy International airport is shocking many today. On the tower tapes a child is heard, using correct air traffic control lingo, clearing a Jet Blue and an AeroMexico flight as they depart J.F.K.

Child: "Jet Blue 171, clear for takeoff."
Pilot: "Clear for takeoff, Jet Blue 171."
Child: "Jet Blue 171, contact departure."
Pilot: "Over to departure, Jet Blue 171, awesome job."
Child: "Aeromex 403, contact departure, Adios."
Pilot: "Contact departure, Aeromexico 403, Adios."

The FAA sees it otherwise, saying in a statement: "Pending the outcome of our investigation, the employees involved in this incident are not controlling air traffic....This behavior is not acceptable."

Bron: FOX news

8412-1
JFK tower

Ter info, de FAA is de amerikaanse rijksluchtvaartdienst. U ziet het, dat KAN gewoon niet meer tegenwoordig, alles wordt gecontroleerd en gechecked, ik bedoel, we hadden nogal wat commentaar op de russen destijds met hun KGB, tegenwoordig slaapt de verrader ook nog steeds niet mensen, wees gewaarschuwd en trek er een les uit.

Net als die goof die met een klein kistje een bezoekje kwam brengen aan de KLS een tijdje geleden. De Corps Asprirant Verkeers Vliegers CAVV hield net een ontgroening op de school (traditie, niet verstoren) toen deze ex-leerling naar het veld kwam. Hij vroeg of ie een touch and go over de korte baan mocht vliegen. Geen probleem, lesvliegtuigen doen dit de hele dag, volledig in lijn met de geldende procedures dus doen! Uurtje later verscheen de man en maakte keurig een visueel circuit voor de baan 01. Tot onze verbazing bleef ie echter op een meter boven de baan vol gas doorvliegen en draaide halverwege de baan naar rechts en boorde op een meter hoogte over het platform van de school, tussen de gebouwen door.

Gaaf natuurlijk!

Maar niet slim. Een machine van Transavia was net aan het boarden en de betrokken laagvlieger had nogal wat paniek en verwarring onder de instappende passagiers veroorzaakt en geef ze eens ongelijk, weet de gemiddelde vakantieganger ook veel, die staat wel even met de ogen te knipperen als er een laagvliegende machine tussen de gebouwen verdwijnt, je ziet dat wel vaker tegenwoordig nietwaar?

Kijk, tegenwoordig heb je ze al USB aangestuurd die shredders, handig voor de gemiddelde IVW inspecteur op locatie:

upimg3%5CUSB-hand-paper-shredder_50763

1 opmerking:

  1. Kind heeft de dag van zijn leven, piloten schik, papa trots! Dat zijn al 3 ingrediƫnten voor een geslaagde dag!
    Waarom dan zo'n ophef? Waarom die eeuwige betutteling??? Vroegah kon dat allemaal gewoon en ging het ook goed toch?

    Ik mocht van mijn moeder in de apotheek ook pillen draaien en drankjes maken! Op mijn derde stond ik al voor een middelbare schoolklas om wiskunde te geven met mijn papa. Oh, en ze zijn allemaal geslaagd! Volgens mij is er zelfs een verkeersleider in de USA geworden en dacht hij terug aan met hoeveel plezier het kind van zijn leraar had als die mee mocht naar het werk...

    BeantwoordenVerwijderen