woensdag 3 maart 2010

AANNAMES

Kent u ze? Mensen die denken in aannames? Je vertelt ze een half woord en ze weten al precies hoe het zit, ook typerend dat ze onmiddellijk de aandacht verliezen en ergens anders zijn, jammer... Tja, in de luchtvaart gebruiken wij altijd de engelse uitdrukking ‘assumption is the mother of all fuck up’s!’ Een van de eerste dingen die we er bij onze leerling verkeersleiders intrappen. Je gaat er mee voorgaats om maar te denken dat, of het zal wel zo en zo zijn... Voor je het weet sta je voor het groene laken en hoor je Pieter van Vollenhove tegen je praten. Ergo: Lever je parkeerkaart maar in en ruim je kastje uit. Klaar!

Ook in de famliie/vriendensfeer heb je ze. Ik heb daar toch zo de pest aan. Luister nou eens man! En oordeel niet voordat je alles weet. Gisteren ontving ik een fotootje in mijn mailbox die onmiddellijk mijn aandacht trok. De begeleidende text is als volgt:

This is the most important part of a respected psychometric test. In the following pictures you see women with a range of facial expressions.

Study the expressions, and try to imagine what is going on:


. ATT00007

Denk er maar even over na...









Gedaan? Okee, het antwoord: They are all about to sneeze!!!

Niet gedacht hè? Dacht ik al ;-) (wees gerust, ik kreeg ook andere beelden binnen).

ATT00010

Tja, zo zie je maar, niets is zoals het lijkt niet waar? Gisteren nog een paar apaches op het veld gehad, leuke speeltjes zijn dat, DAT lijken me de ultieme traumaheli’s, laten we wel zijn, als zo’n apparaat voor je hangt dan loop je wel een trauma op natuurlijk:

Redskin

19 ways to give you hell:

19 ways to give you hell!

Zo aan de rooksporen te zien zijn die raketwerpers wel al gebruikt... Mooie machines, de vlieger druk doende met het invullen van de boeken, wie schrijft die blijft:

Counting crow

Na de koffie en de fuel terug naar de schietbaan in de Marnerwaard (bij Lauwersoog):

Sadle up the horses!

Als het goed is komen ze vandaag weer tanken, ik zit er al weer, ik heb net het idee of ik hier woon man, niet normaal zoveel moet ik werken deze week.

Het zou verboden moeten worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten