woensdag 17 maart 2010

TRIEST

Ze is gevonden... triest niet waar? En wat moet je nou met zo'n dader als het onomstotelijk bewezen is dat die verantwoordelijk is. U kent mij mij inmiddels goed genoeg om te weten hoe ik daar over denk neem ik aan.

Tja, wanneer is zo'n straf geoorloofd, dat blijft voor mij de grote vraag. Wat is onomstotelijk bewijs. Als je het gezien hebt dan is het een feit maar zolang iemand verdacht is... erg lastig lijkt mij. Wat een verantwoordelijkheid.

Aan de andere kant, ik kan me herinnneren dat er in Überlingen aan de Bodensee twee kisten op elkaar klapten (waarvan eentje vol zat met schoolkinderen) en één van de vaders van een slachtoffertje het recht in eigen hand nam en de betrokken verkeersleider neerstak. Een onvoorstelbaar drama natuurlijk, en u en ik weten dat die verkeerselider natuurlijk nooit de enige reden is geweest dat dit ongeluk heeft kunnen gebeuren, daar zijn altijd meerdere factoren voor nodig nietwaar?

Ik snap de wanhoop van zo'n vader wel. Okee, nooit goed te praten natuurlijk, en een zinloze daad, ik bedoel, je draait er niets mee terug, maar ik kan me het gevoel van die man wel voorstellen. Ik zou er, in het geval dat het mijn zoon of dochter betrof waarschijnlijk ook mijn levenswerk van maken. Dan maar een paar jaar brommen.

Mijn gedachten gaan uit naar de ouders die nu door de hel gaan. Alle sterkte voor hun!

1 opmerking:

  1. Ja, vreselijk... In goed vertrouwen doet zo'n meiske de deur open, het is een buurman en nog agent ook! En dan dit... Even aannemende dat de verdachte ook dader is.

    Zo vreselijk voor die ouders, het idee dat je kind al die tijd bijna in je achtertuin lag. Mijn gedachten gaan ook naar de ouders uit, die zijn voor hun leven "gewond" geraakt. Dat het recht mag zegevieren.

    BeantwoordenVerwijderen