vrijdag 5 maart 2010

MOE

Onze bus is moe... Na dik tweeeneenhalve ton is het tijd voor iets anders. Fijne wagen moet ik zeggen, oké, nooit een BMW maar toch heel goed in te rijden, sterker nog, als ik naar Limburg reed (toen ik daar nog werkte) en ik stapte uit de BMW dan was ik moe, met name het ruggetje. Nu rijd ik naar Kroatië met een nachtstop in Oostenrijk en ik voel mijn rug niet! Busrijders hadden me dat al voorspeld maar ik dacht, dat zal wel een beetje meevallen, sterker nog, ik geloofde er eigenlijk niets van. "Gert, als jij naar zuid Frankrijk rijdt en je stapt daar uit voel je je lichamelijk niet moe, geloof mij", dit volgens een doorgewinterde transporterrijder.

Verd#md!

Ik ervoer dat net zo. Geestelijk wel moe maar lichamelijk eigenlijk niet. Je zit natuurlijk als een vorst op die stoelen, beide kanten armleuningen, lekker rechtop, cruisecontrol aan, radiootje ook, wie maakt je wat!

Een paar gedenkwaardige momenten van de BB-RG. In Zwitserland op een overnachtingscamping vastgereden op een zompige weide, gered door een BMW:

P1020121

Of vorig jaar in die Germany, aangehouden omdat men ons verdacht van illegaal rijden met een te zware combinatie, mazzel dat ik al die meuk destijds gehaald heb, ze zeiden nog wel 'Bitte' achter het woord papieren, viel me weer mee ;-)

P1030035

Rij ik vorige winter een keer naar het werk, ik draai de snelweg op POK! hoor ik en net er voor zag ik een heel klein vogeltje, ik denk, het zal toch niet, blijft wel een collega natuurlijk:

DSC00128

Zielig hè? Net niet snel genoeg, en frozan solid op de voorbumper. Kijk, op de markt in Drachten zag ik een oude bekende:

DSC00104

Nee, niet die groene ;-) Afijn, nu maar op zoek naar iets anders, een T5 moet het gaan worden, weer een nieuw avontuur wat gaat komen. Benieuwd wat we allemaal weer mee gaan maken, ik heb er atijd een bloedhekel aan, een andere auto zoeken, krijg je weer dat gelul van 'eerst even een kopje koffie?' Hou toch op, koffie drinken we wel thuis.

Doet me trouwens denken aan een collega die in zijn spijkerbroekkie een BMW dealer bezocht met het plan om een X5 te gaan kopen, De man zag er niet echt uit als een vermogend iemsnd maar geloof mij, als verkeersleider en eigenaar van een vliegschool heb je wel wat te besteden. Werd ie na 20 minuten genegeerd te zijn aangesproken met de woorden "meneer, de prijstechnisch interessante occassions vindt u op de bovenste verdieping hoor?" Over aannames gesproken...

Die X5 heeft ie ergens anders gekocht ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten