zaterdag 3 april 2010

KERMIS

Hier in het dorp staat de voorjaarskermis. Is dat nog van deze tijd? Mèn...! Ook geweldig om rond te lopen en alleen maar te observeren. De kermis, in het zuiden van het land een standaard gebeuren om bevlekt te ontvangen. En inderdaad, als je eens rond kijk dan zie je toch een bepaald publiek wat hier op af komt. Met name de dames die je ziet maken een wat sletterige indruk, beetje de typjes die met hun rug tegen de achterkant van de oliebollenkraam worden gedrukt als u begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoef het beeld niet verder uit te werken denk ik zo?

Visueel ingesteld zeker? ;-) Tja, ik kom van origine uit Eelde en zoals ik al eerder verhaalde, daar heb je 2 jaarlijks terugkerende rituelen, het bloemencorso en de jaarmarkt. Voor de plaatselijke huwelijken en relaties altijd een spannende tijd, ze komen dan toch hier en daar weer onder druk te staan. Ik heb het tentzeil van de feesttent ook wel eens bol zien staan, van buiten naar binnen welte verstaan. In het leger zou de KMAR de omschrijving 'maakte bewegingen als zijnde gehuwd' gebruiken, met dien verstande dat het dan wel met een ander zijn ega zou zijn...

Ach, je eet ook niet elke dag bloemkool niet waar?

Ook geweldig om naar het wagenpark van de kermisexploitanten te kijken, een BMW 7-serie met 4 ton op de klok, een mercedes S-klasse voor de tabbert tandemasser van 8 meter, het ene stereotype beeld na de andere valt op je netvlies.

Ik stond op afstand en knipte het volgende plaatje:

Here it is

Er valt van alles te zien.

1. die gast met dat petje en de broek op zijn hakken, lekker kapseltje ook!
2. het meisje met het kaartje, kijkt ze bewonderend op angstig?
3. het meisje links, wat checked ze, het merk unterhose van die gast?

Kijk zelf maar...

1 opmerking:

  1. Ja, ja, ik mag dat graag, beetje mensen kijken! Hier in het dorp is de kermis al niet anders... Tussen het afval van plastic bierglazen spot je zo nu en dan ook een lege verpakkingen van en gebruikte stukken latex... Gelukkig is het hier niet alle dagen kermis!

    BeantwoordenVerwijderen