zaterdag 30 januari 2010

SUPERSOAKER

Heb je last van een obsessie als je s’morgens om 9 uur de open haard al weer aan hebt gestoken? Of is het echt waar dat in elke brandweerman een pyromaan schuilt…

Brandweerman? jij?

U lacht er misschien om maar het is wel waar. Ondergetekende is certified aviation firefighter, Sja hoor ;-) In mei gaan we weer loosch op Ameland international Airport, of eigenlijk al in maart. Dan zijn de jaarlijkse brandweeroefeningen op het vliegveld, deze keer ook een verplichte BHV cursus erbij. Vorig jaar was het nog een beetje lachend op elkaars borstkas duwen en een mitellaatje links en rechts, maar nu moeten we dus ook een examen doen, ze verzinnen ook steeds weer wat nieuws bij IVW.

Ameland heeft ook een nieuwe tankautospuit met een AFFF installatie erin. Komt van Texel Airport en is als het goed is nu al op Apeland. Een rechts gestuurde van een engels veld afkomstige rangerover tandemasser. Okee, geen beauty om te zien maar een stuk effectiever dan die supersoaker die er eerst stond. Kijk, dit is hem:



Nu maar goed opletten dat we niet aan de verkeerde kant instappen als er een kist affakkelt in het landingsterrein, zit je ineens tegen een handschoenenvakje aan te kijken i.p.v. een stuurwiel ;-)

Als ik hier zo op Texel zit met de voetjes bij het vuur dan gaat een mens vanzelf aan het mijmeren, moet ik toch weer denken aan de goeie ouwe tijd, ik zal een jaar of 5 geweest zijn, bij mijn pa op schoot aan het levensgrote stuur van de B-kadett coupé, op het weggetje bij de vuurtoren langs de bosrand, hij wist alleen toen nog niet dat ie jaren later big time zou oogsten wat hij toen zaaide. Ik waste regelmatig pa’s wagen want dan mocht ik hem zelf altijd uit de garage halen, ik deed dat denk ik vanaf mijn 12de. Al doende werden de grenzen verlegd, dat is toch helemaal niet zo gek? Welke vent doet dat nou niet… Nou dan! Oké, ik sloeg misschien wat door toen ik op mijn 15de via de meerweg en de A28 over de Punt weer terugkwam…

…dit alles met de 12 jarige Geert naast me ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten