dinsdag 26 januari 2010

HOK

Ik ging naar de noordelijke motorbeurs om twee redenen. Ten eerste wilde ik natuurlijk wat rondneuzen op motorgebied en ten tweede was het een mooie gelegenheid om de D90 weer eens verder uit te pluizen, wat een mogelijkheden heeft die camera, onvoorstelbaar man! Eigenlijk had ik nog een derde reden, ik mag ook graag mensen kijken moet ik bekennen en ik kan u melden dat ik weer wat portretten langs zag schuiven.

Wat me bij het betreden van Martiniplaza gelijk al opviel was het feit dat iemand een gebruikte machine te koop had gezet, vlak naast de PIN-automaat, slim want daar komt het gros wel langs natuurlijk. Nou is het woord machine wellicht wat overtrokken, dit apparaat viel meer in de categorie hokken… Wat een lijk! Die verkoper moest wel een enorme plaat voor zijn hersens hebben of het is een retard, één van tweeën. Volgens mij zat er meer roest op dan de series landrover die ik eerder bezat…



Ik naar binnen, kaartje gekocht, hier en daar een plaatje gemaakt en door de controle. In hal-1 was het gelijk raak, ik sta bij een Boss Hoss V8, een Amerikaanse creatie waar een 385 PK blok in is gebouwd, op zich krankzinnig maar natuurlijk ook gewoon gaaf! “Omdat het kan Gert!” hoor ik collega Sandyman al zeggen. Maar goed, zoals ik al zei, ik ben net druk doende met de camera en terwijl ik door de lens kijk hoor ik op geïrriteerde toon; “Hallooo!”, mijn rechteroog is gedeeltelijk in staat nog wat te zien en in het perifere vlak (mavo-6 he?) zie ik een gast druk gebaren dat ik op moet zouten. In principe bereik je daar het tegenovergstelde mee als je zo tegen mij doet maar ik zag al snel dat ik met de categorie ‘niethelemaal100’ te maken had, ‘cut the man some slack’ dus. Ik deed een stap opzij maar hij bleef gebaren dat ik verder moest, de plaatsvervangende schaamte kwam al snel omhoog. Okee buster, ik ben al weg. “DANKUWEL” schreeuwde hij op marktkoopmanvolume en weg was ie. Omstanders zag ik grijnzen en ik kon mijn gang weer gaan, aantal leuke plaatjes gemaakt, lekker gespeeld met ISO en belichting, diafragma en sluitertijden.

Even bij de harley stand van HD point Leeuwarden gestaan, niet echt zaken die me aanspraken, oké, een verbouwde nightrod hadden ze staan, die was wel geinig maar ik miste een mooie FXSTB nighttrain. You can’t have them all. Kom ik op een gegeven moment in de andere hal en neem een soort opstootje waar bij de stand van Rinket, die er een aantal hostesses rond had lopen. Zie ik toch tussen het publiek door dat er iemand op de foto wordt gezet te midden van de 4 dames, mag jij raden wie… Ja hoor!

Tinus Plotseling…

Liep ie daar weer alles te regelen en te fixen, wat een mannetje! Gezien de geile grijns die hij trok had hij de dag van zijn leven, ik wil niet weten wat ie verder met of bij die foto’s doet, Mozes kriebel, de rillingen lopen me over de rug. Jammer genoeg was ik niet in staat het hele schouwspel op tijd in beeld te krijgen, spijt me nog, die blik van die gast vergeet ik nooit meer. Nog wat verder gelopen, nog even een praatje met een boxer restaurateur gemaakt, had een erg fraaie R100S staan.

Nog even in de andere hal rondgewandeld tussen de stickers/petjes/motorkleding en andere meuk, zag ik toch een klein ongeleid projectiel langs vliegen, een ventje van een jaar of 4 á 5 die als een pijl uit de boog op een paar minibikes afstormde “Papa, dat is net wat voor mij!!” en terwijl hij toch wat wild op één van de motorfietsjes plaats nam, stootte hij de volgende om, die op zijn beurt nog twee meenam. Gevolg; een bleke vertegenwoordig en een nog wittere vader. De man van de stand nam het echter goed op en terwijl zijn collegae de boel weer rechtop zetten, loodste de man het ventje mee naar een ander speelgoed dingetje. Mijn aandacht werd intussen getrokken door een ijspeedwaybike, enorme spikes op de banden! Ik zit net in positie, mooi ingezoomd (spikes scherp, achtergrond blurry) hoor ik een bekende stem…en wéér die gebaartjes. Wat een pain in the ass die gast! Ik verwachtte elk moment Frans Bauer of doet die dat bananasplit niet meer…

Ik heb trouwens wel een vermoeden wie de verkoper van die afgetrapte fiets was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten