woensdag 27 januari 2010

SECONDENLIJM

Mag ik nog even z**ken? Als ik een middagdienstje draai en ik rij na afloop naar huis om half-5 dan staat de radio steevast op Veronica. Van Someren en consorten trappen dan een poel van jolijt op de radio met moppen, limerics en geluidjes raden, afgewisseld met muziek en nog meer van die narigheid (©Dingetje, kom ik zo op terug). Vaak is de boel plat en schuin maar ik mag er graag naar luisteren. Compleet met DJ-Sven (ja die van PutyourarmsintheairandletmehearyousayWegonnarinclrengadongforaholidayPutyourarmsintheairandletmehearyousayWegonnaringrengadongforaholiday) wat een rukplaat was dat ook zeg maar swah, de man is grappig en past prima bij de clan van van Someren, die mannen hebben ook een prachtbaan, beetje lol trappen op de airwaves, als ik nog eens wat anders moest gaan doen qua werk dan wist ik het wel!

Veronica dus. Net als BNN ben ik daar lid van vanaf uur 1. Ik vond het destijds al super van ze dat ze in een schip voor de kust lagen te zenden, f*ck de politiek, freedom of speech! Tja, en ze zijn er nog… Voor een vroege dienst moet ik altijd allejezus vroeg uit mijn nest en hoor ik vanaf 6 uur ‘Môge Rik’ met van Velthuysen, doordeweeks is dat prima te doen, maar in het weekend… men! Dan zit ie samen met een meid en okee, het is mijn mening, maar die moet echt iets anders gaan doen. Echt een plaag voor je gehoorgang. Ze heet Marlous Löffelman, Marlous de prijzenpoes…….. tja, not my cup of tea. Claudia op 3FM vond ik nog wel aardig maar verder… De term Radiobitch vind ik wat teveel credit, ze klinkt monotoon en er zit ’nait veul bie’ zoals we dat hier zeggen.

Radiobitch Marlous

Waar was ik ook weer? Oh ja, Somertijd, zo heet het programma. Zoals ik al zei, Dingetje… wat een portret is dat ook ! For real heet de man Frank Paardekoper en ik kan me nog herinneren dat ie bij KLM Cargo werkzaam was op SPL-C. Collega van een KLM-er waar ik destijds een kamer huurde in het altijd weer rustieke Nieuw Vennep. Dingetje scoorde hits met ‘houtochdiekoppeh’ en natuurlijk ‘kaplaarzen’ geïnspireerd op ‘de rode schoentjes’ ;-) Prettig gestoorde gast die ook weer perfect in het grand café van Somertijd past.

Dingetje zelf

Cees, mijn huurbaas, vertelde dat er bij KLM-Cargo trouwens ook het nodige gebeurde. Zo reden ze eens per ongeluk het terrein af in een dienstwagen naar de plaatselijke chinees op een zaterdagavond, ze vergaten alleen dat er geen kentekenplaten op zaten, die zijn immers niet nodig op het platform, eigen terrein nietwaar? Over die chinees gesproken, die was zorgvuldig uitgekozen want die zat recht tegenover het woonhuis van de chef van de Cargo afdeling die dit alles met grote ergernis vanuit zijn huiskamer gadesloeg, elk weekend weer. Die man moesten ze sowieso vaak hebben, zo hadden ze ook een collega die steevast het KLM-vlaggetje op het buro van die chef halfstok zette, elke dag weer. Of al zijn buro accessoires met secondenlijm aan het werkblad vastplakken. Ook knipten ze (net onder de plantenaarde) de wortels van zijn humongous klimplant door en die gast maar water geven en niet snappen dat hij steeds bruiner werd, pokon extra plantenvoeding van een tientje ertegenaan, het had allemaal geen zin. Persoonlijk vind ik dat (hoewel ik er wel om moet glimlachen) wat respectloos, zeg die vent dan gewoon in zijn gezicht wat je van hem vindt, maar goed, niet iedereen doet dat kennelijk zo.

Of die bewuste man zonder hartproblemen de eindstreep heeft gehaald…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten