donderdag 6 mei 2010

STANDRECHT

We hebben net lekker langs het strand gelopen bij Buren als we op de terugweg door de duinen twee knaapjes bezig zien met een aansteker om helmgras te laten fikken. Tja, en dan begint toch het brandweerhart harder te slaan. WHAT THE FUCK gaat er in die hoofden om. Dichterbij gekomen zie ik dat het twee gastjes van een jaar of 12 zijn, de ene zit met een pakje van Nelle in de handen, de ander draat een sigaret.

Ja, ik deed dat ook toen ik 12 was...

Ik stak echter geen duingebieden aan, dat dan weer niet. Oké, ik was geen koorknaapje, zeker niet als je oud buren van me zou vragen, maar dit soort onbenulligheden, nee, dat kwam niet in me op. Wij ze er op aanspreken, nee, ze wisten wel dat het gevaarlijk was (...) duh!!

Afijn, we gaan verder en ik moet toch bekennen dat een lichte woede in mij opkomt. Ik aarzel ook niet en bel 0900-8844, geen haast, wel politie....

U bent verbonden met het landelijk telefoonnummer van de politie...
JAHAA!
Spreekt u de plaats waar u zich bevindt duidelijk in.
NES-AMELAND
Herhaalt u de naam nog eenmaal ter controle
NES-AMELAND!
U bevindt zich in west brabant, u wordt nu doorverbonden naar politie brabant.
NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!

Ik vebreek de verbinding en bel opnieuw. Dit keer gaat het goed en kom ik uit bij meldkamer friesland. Ik vertel wat er loosch is en de man aan de andere kant van de lijn belooft me dat ze gaan kijken. Ingrid weet uiteeraard hoe het werkt en vertelt me dat dit best eens een kwartier kan gaan duren.

Ik leg vast mijn honkbalknuppel klaar.

We rijden Buren uit en komen een 4x4 van de politie tegen, ik knipperen en zwaaien, verdomd, hij stopt en zet hem in de achteruit. We praten met de diestdoende agent die de foto vraagt, Ik laat hem zien en de 2 gastjes staan er luid en duidelijk op. Ik zeg, mocht u de foto nodig hebben, we zitten op het vliegveld. Prima, de man gaat erheen.

Half uur later, na een ijsje in Hollum, rijden we terug en zeggen tegen elkaar, de politie zal toch zo bij het torentje staan zeg, en met dat we het zeggen schreeuwt Erik, KIJK, DAAR RIJDT DE POLITIEWAGEN OP HET VLIEGVELD!!

Verdomd!

Wij gas maar de man rijdt al de rotonde op en gaat richting Nes, ik op het gas en knipperen, ja hoor remlichten en de wagen duikt de berm in. Blijkt dat ie de binkies toch nog te pakken heeft gekregen, ze afgeleverd heeft op de camping bij pa en ma en dat ze doorgezonden zullen worden naar buro HALT!

Standrecht zeg ik!

1 opmerking:

  1. Hopelijk krijgen ze van Pa en Moe ook nog een hele flinke uitbrander! Zijn ze nou helemaal!!!!

    BeantwoordenVerwijderen