vrijdag 14 mei 2010

RUBEN

Het is mirakuleus te noemen dat je het als enige redt in een vliegtuigcrash, de vraag is vervolgens of je de media kunt overleven. Als ik dan hoor dat de televaag via het mobiele nummer van de arts het betrokken slachtoffer probeert te bereiken, dan heb je toch niet veel ruggegraat meer als interviewer. Laat dat kind met rust man!

hIJ wist nog niet eens dat zijn ouders gestorven waren...

Ach ja, die persratten. Je moet er erg voor oppassen. Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden toen hier de ONUR air onderuit was gegaan. Normaliter hebben wij op het werk een afdeling corp/com die het woord doet, ik was echter vrij en stond op het punt om naar Ameland te vliegen om iemand op te halen, die wisten echter wat er geberurd was en hadden mijn nummer aan de Leeuwarder courant doorgegeven. Die belden mij vervolgens weer op en vroegen me het hemd van het lijf. Op zich geen probleem, maar de manier waarop!

Dus u zag het vliegtuig brandend neerstorten?
Nee, ik zag alleen rook.
Waar rook is...
Tja, het kan ook stof zijn niet waar?
Tuurlijk, maar eh, u denkt dus wel dat er gewonden zijn?
Sorry, ik kan de kist niet eens zien, het enige wat ik zag was een rookwolk.
Okee, maar goed, toen u de mensen dus gewond uit het vliegtuig zag komen...

Tja, zo kan ik nog wel even doorgaan, ik heb de zaak toen afgekapt en gezegd dat ze alleen mochten schrijven dat ik een rookwolk had gezien, verder niets. Oh ja, en ik heb een gratis krant losgepeuterd, ik blijf wel een hollander natuurlijk ;-)

Als ik zo terugdenk aan die ONUR dan vind ik dat je dit kind tegen zichzelf (en vooral de media) moet beschermen, die arts met zijn mobieltje moet ook een pak op zijn fl.... hebben als je het mij vraagt, wat mankeert die vent man, DENK EENS NA!!

Zak hooi!

1 opmerking:

  1. Rioolratten journalistiek... Maar het ergste is nog, er zijn mensen die het willen lezen... Die het lezen! Die JUIST HIEROM die krant kopen. Wat mij betreft zijn die nog veel erger, die houden dit soort crap in stand!

    BeantwoordenVerwijderen