zaterdag 15 mei 2010

GEHARD

Ken je die klassieke beelden van Lucky Luke die op een x-aantal meters van de bad guy staat op het punt om hem neer te schieten? Zo stond ik gisteravond ook tegenover mijn grote aartsrivaal.

Onze megaconifeer...

Ik heb wel eens het gevoel dat dat kreng geraakt is door de fall out van Chernobyl want het formaat is echt belachelijk groot te noemen. Die lamzak MOEST dus een kopje kleiner. Eerst maar eens met de zijkanten aan de slag, prima te doen met een electrische heggenschaar maar waarom daar toch altijd zo'n kort snoertje aanzit... Nee, deze keer niet door de kabel gehakt, valt niet tegen he? Afijn, toen moest de bovenkant. Ik heb die bastard al een keer aangepakt maar het moest nu toch wel wat rigoreuzer.

Eerst maar eens een fatsoenlijke keukentrap geregeld bij de buurman want dat microdingetje van ons steekt net boven een plint uit. Naïef en een tuinwonder dat ik ben zette ik de heggenschaar horizontaal in de bovenzijde, het tevreden snorrende geluid veranderde abrupt in een soort gesteun, alsof je iemand een betonblok op zijn rug legt, dat werk. Om te voorkomen dat de zekering eruit zou klappen die actie maar gestaakt en zwaardere wapens ingezet:

Handzaag-hout

Dat zal hem leren... Ik moet zeggen dat ie zich niet snel gewonnen gaf, er zaten behoorlijke takken tussen, het leek wel een duitser, nooit een keer opgeven natuurlijk. Uiteindelijk moest ie toch toegeven, tegen die geharde zaagtanden redde ook hij het niet. Mooi kaal kupke he? Net als de baas zelf:

P1090520

Nu nog de strater in actie zien te krijgen...

2 opmerkingen:

  1. Weer een mooi verhaal hoor.

    Leuk om die zinken teil te zien, hier werd ik vroeger in gewassen/gedoucht!

    Groeten Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb wel eens gehoord dat er op grote boerderijen soep in gekookt werd, of dat waar is weet ik niet...

    BeantwoordenVerwijderen