woensdag 13 oktober 2010

Naald in een naaldberg

Wel eens op autojacht geweest? Jezus mina, wat een ellende is dat zeg!

Pardon my French trouwens...

Voor mij begint het zoeken naar een auto vaak eerst met de verkoop van de oude, zo ook deze keer. Dat was ook geen picknic trouwens. Na diverse mediterane tongvallen aan de lijn gehad te hebben viel de keuze uiteindelijk op een Nederlander, nuchtere vent met een goed bod, dat leek prima niet waar?

Totdat ie in persoon verscheen.

Heuptas, ontblote navel door iets te krap smoezelig T-shirt, een 5-o-clock shadow waar Ruud Lubbers jaloers van wordt en een joggingbroek op half-7.

Dat werk!

Had ik dat? Afijn, geld is geld dus na de proefrit en het afkraken van onze transporter was het tijd voor onderhandelen. Alles kwam voorbij, van 'de koppeling moet ik vervangen' tot 'gun mij geluk mevrouw, gun mij toch geluk', ik meende zelfs even een traan te zien, wat een comediant zeg? Erwin Rommel had het toch wat rigoreuzer moeten aanpakken daar in '43, of mag ik dat niet zeggen?

Blow me!

Afijn, uiteindelijk werden we het eens en moest er gestort worden, worden we tijdens het parkeren bij het postkantoor toch aangereden zeg? Door een gast die zij auto net had verkocht aan lieden met dezelfde bloedgroep. Dat geloof je toch niet?

In welke B-film zit ik man!

Anyway, na het bijna escaleren waren de gemoederen weer bedaard en gingen we huiswaarts, mazzel dat die gasten dezelfde taal spraken. Toen kwam het zoeken naar een vervanger. Dat valt nog niet mee zeg, wat een kaf zit er onder het koren... Hadden we op een gegeven moment eentje te pakken, helemaal goed, goeie prijs, goeie KM's, mooi ding, leuke opties maar helaas, na een paar alarmsignalen en een maitlje naar de dealer in die Germany bleek dat het een schadebak was waar voor meer dan 10.000 euro aan verspijkerd was.

DAMN!!

Gelukkig konden we de deal afblazen na juridisch advies te hebben ingewonnen. Uiteindelijk hebben we er eentje gevonden, op ons geliefde Texel wel te verstaan. Een echt leren bankstel met een topradio en de gekste opties die je maar kan verzinnen, tot aan het electrisch verwarmen van mijn r**t aan toe, is dat ff luxe?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten