zondag 1 augustus 2010

NEUSHAAR

Als je aan mij 4 jaren geleden zou hebben gevraagd of ik van kamperen hou dan zou ik ontkennend hebben geantwoord. Tenslotte heb ik 14 maanden onvrijwillig bij de landmacht moeten kamperen, toegegeven, de omstandigheden waren wat anders dan tegenwoordig, maar de afkeer van kou is dáár o.a. van afkomstig. ook lig je in een klein tentje niet echt top natuurlijk, om van een lekkende tentnaad maar niet te spreken.

Ik had tussentijds nog wel eens geroken aan het kamperen met de motorfiets, op zich ook vrij minimalistisch, je neemt op een bike immers niet al teveel mee nietwaar? Het puptentjesgevoel kwam daar weer helemaal terug, het enige wat ontbrak was een blaffende ongeduldige sergeant.

Jarenlang ging ik feitelijk niet met vakantie, wel eens een dagje hier of daar maar nooit echt een week of langer weg, totdat ik Ingrid leerde kennen. Ik kwam in aanraking met de in Topgear® zo verafschuwde caravan, en ik moet toegeven dat ook ik er in het begin wat gereserveerd tegenover stond. "Kom je ook langs op Witterzomer?" vroeg Ingrid. Door de toenmalig geldende omstandigheden was ook zij gedwongen om in Nederland te blijven.

En ik dacht dat ik natte zomers mee had gemaakt...

Afijn, onwennig stond ik onder de luifel, zaken als de potenslinger, het chemisch toilet en een voortent trokken in een rap tempo over mijn netvlies voorbij. Ikzelf had ooit het idee dat, mocht ht ooit gebeuren dat ik een vriendin zou treffen, mijn vakanties zich vliegend zouden voltrekken. Dit was even andere koek. Tot overmaat van ramp kreeg Ingrid ook nog een natte tennisbal in haar oog en was zodoende een paar dagen uitgeschakeld, haar 3 zoons waren er echter nog wel dus ik werd als het ware in het diepe gegooid.

Afijn, inmiddels mag ik stellen dat ik enige ervaring op kampeergebied heb, sterker nog, ik vind het wel leuk eigenlijk. Wij hebben het spul intussen ook aardig voor elkaar, we kochten een paar jaar geleden zelfs een nieuwe Fendt caravan. Bus er voor en laden maar, werkelijk alles slepen we mee, van stofzuiger tot centrifuge (voor een tienstje op de rommelmarkt op Texel gekocht) je moet een beetje luxe hebben nietwaar, dat boven een bergbeekje hangen en je scheren in de spiegeling van het water laat ik graag aan anderen over, oom Gert prefereert warm water, al dan niet door eigen boiler verwarmd.

Het spreekt mij ook aan dat de modernere campings meegaan in de hogere eisen van de bezoeker, tegenwoordig hoef je de deuren van het douchegebouw niet meer aanraken en zelfs het toilet spoelt automatisch door. Nee, dan gaat dat op de boerencamping even anders.

Met maar liefst 4 ampere stroom kun je je neushaarepilator niet eens fatsoenlijk opladen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten