woensdag 21 juli 2010

SCHAVEN

Ja, ik leef nog... Sorry, maar de prio's liggen momenteel bij andere dingen, van vakanties tot andere huizen, dat werk. U snapt wel dat het tijdens de zomermaanden wat minder verleidelijk is om achter een toetsenbord te kruipen, dan tijdens de dondkere winteravonden niet waar?

Tja, de winter... ik verlang er af en toe bijna naar man, t*ring wat is het drukkend warm zo af en toe. Maar goed, verleden weekend hebben we weer eens gekampeerd op good old Texel, wat is dat toch ook een tof eiland, en dan denk ik voornamelijk aan dingen als het strand, de duinen, de meeuwen, het water en de smulpot.

Wie?

Ja, de smulpot! Recht tegenover de kerk in den Burg, djiezzz, die maken lekkere dingen, wat zou de keuringsarts schelden als ik nu op de weegschaal zou moeten staan ;-) Nee, ik heb nog een paar maanden de tijd om weer 'in shape' te komen, toch maar een beetje piano aan in de Kroaten de komende weken. Niet teveel kuglica's (lees ijsbolletjes) hoewel de appel mijn favo is en blijft.

Om op de smulpot terug te komen, wij zaten er min of meer noodgedwongen omdat we onze bakplaat niet konden gebruiken door het ontbreken van ampere's op de kampong. 4 maar liefst... 4A x 220V = 880W niet genoeg om een bakplaat te laten werken, sterker nog, het gebeurde met de regelmaat van de klok dat de boel tot een grinding stop kwam als er iets teveel gebruikers aan stonden, en dan moet je als vlieger zijnde even terug naar de basis, 'all unnessesary switches off' (in case of an electrical faillure).

Daar hadden we de maag echter niet vol mee...

Dan maar aan het bellen om nog wat te reserveren, het eiland zat immers bomvol? Ingrid kreeg het voor elkaar, een tafeltje was voor ons gereserveerd! Na de (super) sateh kwam geheid de vraag of we nog iets ná wilden. Tja, dat wel, maar de kaart was inmiddels gewijzigd en de apfelstrüdl stond er niet meer op. Dan maar iets anders. Kwam de ober even later weer terug met de mededeling dat ze bladerdeeg, appels, kaneel en rozijnen in huis hadden, "dus we kunnen het maken, echter wel voor twee".

No problemo!

Wat een toppers ook he? Heerlijk gegeten man, echt een aanrader! Jammer genoeg preferen sommigen een andere tent... Whatever!

Krijg ik diezelfde avond een SMS-je van een collega dat ze met een aantal kisten vanaf Beek naar TX zullen vliegen de volgende dag, of we met hun gaan lunchen in paal-28... Top! Hun verwelkomt op het veld, even wat gedronken (bediening was een beetje traag wat een opmerking genereerde in de trant van "zeg, ik heb net na de tweede wereldoorlog een cappuchino en twee ijsthee besteld, komt dat nog denkt u?" ;-)

Beetje grof maar wel grappig.

Afijn, de rest taaide af na de middag maar één paar besloot een hotelletje te boeken, de kist kon voor 5 euri's in de schuur dus dat scheelde nog weer knopen ook. Wij voor de verandering maar weer eens naar de smulpot die avond (de keuken van hun hotelletje sloot om half-8), ook de Zalmfilet was een toppertje, met de chocosurpice als afsluiter. Moe maar voldaan onze gasten naar het hotel gebracht. Was een beetje krap en donker daar en ik moest de bus in het doodlopende steegje een keer steken in een parkeerhaventje, net na de opmerking "goh, doe je dat allemaal op de spiegels?" voel ik een lichte drukker tegen de zijkant, net of iemand er tegen aanduwt. Klopte wel.

Duitse felrode carrera II getoucheerd...

Blast!! Okee, geen paniek, briefje met het nummer onder de wisser. Duurde toch anderhalve dag voordat er gereageerd werd, politie Texel aan de draad, toch maar goed dat we de verzekering al hadden ingelicht. Ik op mijn beste duits met de dame in kwestie de gegevens uitgewisseld, Interpolis mag de rest regelen. Alles klar!

Wees hoffelijk, blijf kalm, word vooral niet boos!

1 opmerking:

  1. Oh, heerlijk weer zo'n blog! Net een goed boek, veel te snel uit! Ik heb het gemist Gert! Was het maar vast weer winter! ;)

    De smulpot... Hmmmm, onthouden voor de 2nd dutch light aircraft fly in in september! Restaurant op het vliegveld is tja, hoe moet ik het netjes zeggen... Eh... Chronisch in slow motion?

    BeantwoordenVerwijderen